0 items € 0,00

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

0 items € 0,00

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

Bezorging en levertijd

Hieronder treft u de informatie aan omtrent de Bezorging en levertijden bij MTBGIGANT. 

Snelmenu:

 

Bezorging 

Onze bestellingen worden standaard verzonden via PostNL zodra uw order compleet is.

Bij alle artikelen in onze webshop wordt de meest actuele levertijdindicatie gegeven. Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt dan zullen wij trachten zoveel mogelijk in één pakket te verzenden, dit kunnen er echter ook meerdere zijn indien het volume of gewicht dit niet toelaat. De levertijdindicatie van uw complete order is gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

De meest actuele status van uw order is in te zien in uw account. Wij raden u aan om tijdens het bestelproces een account aan te maken om zo optimaal van onze service en informatievoorziening gebruik te kunnen maken. U heeft via uw account toegang tot de actuele orderstatus, bestelhistorie en u kunt online eenvoudig uw retouren en garantie aanmelden, zo heeft u altijd een compleet en actueel overzicht.

   

Thuisbezorging 

Zodra uw bestelling is verstuurd dan is dit zichtbaar in uw account met de status 'Verzonden' tevens berichten wij u altijd per e-mail  de officiële verzendbevestiging. In deze e-mail  is onder andere het Track & Trace nummer te vinden, met dit nummer kunt u, uw zending volgen op de website http://mijnpakket.postnl.nl van PostNL. Doorgaans worden de bestellingen de volgende dag afgeleverd. PostNL hanteert voor de eerste bezorgpoging de volgende bezorgtijden:

maandag t/m vrijdag: 9.00 - 21.30 uur
zaterdag: 09.00 - 16.00 uur (met uitzondering van Rembours)

Een nauwkeurigere verwachting kunt u vinden op http://mijnpakket.postnl.nl onder het kopje 'Hoe laat kunt u onze pakketchauffeur verwachten'. Houdt er rekening mee dat dit slechts een indicatie is en deze incidenteel kan afwijken. 

In de meeste gevallen vragen wij bij aflevering een handtekening voor ontvangst.

 

Wat gebeurt er als u niet thuis bent?

Als u niet thuis bent op het moment van bezorging biedt PostNL uw bestelling aan bij uw buren indien er niet getekend hoeft te worden. Zo hoeft u niet een dag langer te wachten. In dat geval ontvangt u een kennisgeving in uw brievenbus.

Voor pakketten waarvoor getekend dient te worden, of als u géén gebruik wilt maken van bezorging bij buren, dan zal de PostNL bezorger een bericht bij u achterlaten als u niet thuis bent. Op dit bericht vindt u een ‘Niet-thuis-code’. Met deze code kunt u tot 22.00 uur, op de dag van de eerste bezorgpoging, zelf aangeven waar en wanneer de volgende bezorgpoging moet plaats vinden. Ga naar http://mijnpakket.postnl.nl om uw ‘Niet-thuis-code’ in te vullen. Maakt u geen gebruik van deze service, dan zal PostNL de volgende dag uw bestelling opnieuw aanbieden. Indien u dan ook niet in de gelegenheid bent uw bestelling in ontvangst te nemen dan wordt uw order naar het dichtstbijzijnde servicepunt gebracht, ook hiervan ontvangt u een notificatie in uw brievenbus.

 

Track & Trace 

Zodra uw bestelling is verstuurd dan is dit zichtbaar in uw account met de status 'Verzonden' tevens berichten wij u altijd per e-mail  de officiële verzendbevestiging. In deze e-mail  is onder andere het Track & Trace nummer te vinden, met dit nummer kunt u, uw zending volgen op de website http://mijnpakket.postnl.nl van PostNL.

Het kan voorkomen dat u, na het klikken op het Track & Trace nummer of het invullen daarvan op de site www.tracktrace.nl de volgende melding krijgt: ‘Zending niet gevonden’ of 'De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar'. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat PostNL het Track & Trace nummer nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval enkele uren later opnieuw opvragen.

Wanneer dezelfde melding twee werkdagen na verzending nog steeds verschijnt en de status niet verandert in 'Bij PostNL gesorteerd' of 'Bij PostNL in distributie' of heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken we u vriendelijk om contact op te nemen met onze Klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn vragen wij u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden in uw e-mail, tijdens een chatgesprek of bij de hand te houden als u telefonisch contact met ons opneemt.

 

Verzendkosten binnen Nederland

Voor bestellingen met een afleveradres binnen Nederland (standaard huisadres) rekenen wij GEEN verzendkosten indien de bestelling groter is dan € 49,-. Voor bestellingen beneden de € 49,- vragen wij een bijdrage van € 6,50 ongeacht de grote en het gewicht van het pakket. Voor Nederlandse afleveradressen is het mogelijk een aanvullende dienst te selecteren zoals 'Alleen huisadres'.   

Bezorging vindt plaats van maandag t/m zaterdag en wordt verzorgd door PostNL, tenzij anders overeengekomen.

Bestellingen binnen Nederland vanaf € 49,-: GRATIS verzending
Bestellingen binnen Nederland tot € 49,-: € 6,50 verzendkosten

 

Verzendkosten bij verzending naar België, Luxemburg of Duitsland 

Voor bestellingen met een afleveradres in België, Luxemburg of Duitsland vragen wij een kleine bijdrage van slechts € 7,99, ongeacht de grote en het gewicht van het pakket. Houdt u rekening met mogelijk een langere levertijd van 1 tot 2 dagen.

Bezorging vindt plaats van maandag t/m zaterdag en wordt verzorgd door PostNL, tenzij anders overeengekomen.

Bestellingen naar België, Luxemburg of Duitsland: € 7,99 verzendkosten

 

Levertijden

Bij alle artikelen in onze webshop wordt de op dat moment meest actuele levertijdindicatie gegeven. Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt dan zullen wij uw complete order in 1 zending uitleveren. Deze levering kan uit meerdere dozen bestaan afhankelijk van het volume en gewicht. Deelleveringen zullen wij tot het minimum beperken om de verzendkosten en het gratis verzend tarief voor u zo laag mogelijk te houden. De levertijdindicatie van uw complete bestelling is dan ook gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

Als voorbeeld: U besteld op een werkdag om 14:00: 2 banden en een minitool met een levertijdindicatie 'Voor 16:00 besteld morgen in huis' en een bandenlichterset met een levertijdindicatie van '3 werkdagen'. Uw order zal dan compleet uitgeleverd worden op de 2e of 3e werkdag.

De meest actuele status van uw order is in te zien in uw account. Wij raden u  aan om tijdens het bestelproces een account aan te maken om zo optimaal van onze service en informatievoorziening gebruik te kunnen maken. U heeft via uw account toegang tot de actuele orderstatus, bestelhistorie en u kunt zelfs online eenvoudig uw retouren en garantie aanmelden, zo heeft u altijd een compleet en actueel overzicht.

De meeste bestellingen die op werkdagen voor 16.00 uur zijn geplaatst, worden doorgaans binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden. Circa 40% van de orders wordt dezelfde dag nog verzonden en ongeveer 95% van alle orders is bij ons binnen 2 werkdagen verzonden. Bezorging vindt plaats van maandag t/m zaterdag en wordt verzorgd door PostNL, tenzij anders overeengekomen.

 

Voldoen de geleverde goederen niet aan uw verwachting?

U heeft tot 30 dagen na ontvangst van uw product(en) de tijd om uw bestelling te controleren en er voor te kiezen om de koop te annuleren, mits het product compleet, ongebruikt en onbeschadigd is. Dit kunt u zonder opgave van reden doen, wij waarderen het echter wel als u een reden opgeeft zodat wij een betere service kunnen aanbieden.

 

Levertijd verstreken, bestelling nog niet verzonden

De inhoud van MTBGIGANT.nl wordt zo actueel mogelijk gehouden zodat wij binnen de gestelde levertijdindicatie kunnen leveren. Hiervoor maken wij gebruik van een realtime voorraadkoppeling met ons eigen systeem en vinden er regelmatig updates plaats aan de hand van externe voorraden. Het kan voorkomen dat de levertijdindicatie niet wordt gehaald door bijvoorbeeld een voorraadverschil, het bestellen van grotere aantallen, aan,- of uitleverprobleem. Mocht de status van uw bestelling na het verstrijken van de levertijdindicatie blijven staan op 'wordt verwerkt' dan zullen wij u altijd zo snel mogelijk op de hoogte brengen per e-mail, hier hoeft u zelf geen actie voor te ondernemen. U kunt uw bestelling dan kosteloos annuleren, of een ander product uitzoeken of een akkoord geven voor een langere levertijd of splitsing van uw order.

Mocht na 5 werkdagen na het verstrijken van de levertijdindicatie uw bestelling nog niet zijn verzonden dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn vragen wij u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden in uw e-mail, chat-gesprek of bij de hand te houden als u telefonisch contact met ons opneemt.

 

Vertraging tijdens verzending

Als u van ons een officiële verzendbevestiging heeft ontvangen en de status in uw account 'Verzonden' is dan kunt u ervan uitgaan dat uw order door ons is verzonden en succesvol is overgedragen aan PostNL. U kunt vanaf dat moment (rond middernacht) uw bestelling online volgen middels het Track & Trace nummer welke u per e-mail  wordt toegezonden. 

Het kan voorkomen dat u, na het klikken op het Track & Trace nummer of het invullen daarvan op de website www.tracktrace.nl de volgende melding krijgt: ‘Zending niet gevonden’ of 'De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar'. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat PostNL het Track & Trace nummer nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval enkele uren later opnieuw opvragen.

In de meeste gevallen bezorgt PostNL keurig binnen de gestelde termijn van 24 uur (volgende dag). Het kan echter in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat dit niet wordt gehaald, bijvoorbeeld een file, vertraging in de aanvoer, slecht weer, foutieve sortering waardoor de status op ‘Zending niet gevonden’ of  'De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar' blijft staan. Dat is bijzonder vervelend alleen zijn er ook veel handelingen nodig om uw zending de volgende ochtend al af te kunnen leveren, 1 klein foutje of tegenslag kan er voor zorgen dat de zending 1 dag vertraagd. Ons advies is dan ook om nog 1 (werkdag) te wachten of de status wijzigt. In dat geval is de beoogde levertijd onverhoopt niet gehaald en kan de levertijd 1 dag langer duren. Dit kan zijn vanwege de drukte, tijdelijke vermissing of uitzonderlijke weersomstandigheden.

Heeft u uw bestelling twee werkdagen nadat u een officiële verzendbevestiging van ons heeft ontvangen nog niets ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn vragen wij u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden in uw e-mail of bij de hand te houden als u telefonisch contact met ons opneemt.

 

Prijzen 

Alle prijzen vermeld op MTBGIGANT.nl zijn bedragen inclusief BTW tenzij anders vermeld.