0 items € 0,00

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

0 items € 0,00

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen aan MTBGIGANT, wellicht staat het antwoord op uw vraag hiertussen.

Veelgestelde vragen:

 
Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen vanaf € 49,- verzenden wij gratis binnen Nederland, ongeacht de afmeting, het gewicht of de waarde. Voor bestellingen kleiner dan € 49,- vragen wij een bijdrage van € 6,50. Voor het complete overzicht, klik hier.

 

Is mijn bestelling al verzonden?

Zodra uw bestelling in uw account op 'Voltooid' dan is deze al verzonden of verzendklaar gemaakt. Zodra uw bestelling officieel is verzonden dan ontvangt u automatisch een verzendbevestiging per e-mail met daarin uw Track & Trace code.

 

Ik wil nog iets toevoegen aan mijn bestelling, kan dat?

Bestellingen vanaf € 49,- verzenden wij gratis binnen Nederland. Mocht uw toevoeging hoger zijn dan dit bedrag dan kunt u het beste een nieuwe bestelling plaatsen, dat is het meest efficiënte en zo komt uw bestaande order niet in de wacht te staan. Is de toevoeging lager neemt u a.u.b. dan contact op met onze klantenservice (per e-mail + bestelnummer van uw lopende bestelling). Het is niet mogelijk om achteraf verzendkosten terug te ontvangen van een eventuele 2e bestelling die u heeft geplaatst.

 

Ik wil mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres is dat mogelijk?

Bij het plaatsen van een order kunt u zowel een factuuradres als afleveradres doorgeven. 

  

Ik bestel een goedkoop, klein artikel, naar mijn mening zijn de verzendkosten erg hoog, hoe kan dit?

Wij werken met een transparant en eenvoudig verzendtarief. Bestellingen vanaf € 49,- worden gratis verzonden binnen Nederland, dit kan zowel per pakketpost als briefpost. Dit is een laag bedrag welke ook eenvoudig aangevuld kan worden met andere producten om geen verzendkosten te hoeven betalen. Wij houden geen rekening met afmetingen, gewichten en waarden. Naast de verzendkosten zijn er uiteraard transactiekosten, verpakkingskosten, handelingskosten welke voor alle bestellingen gelden, deze rekenen wij niet afzonderlijk door. Hierop maken wij geen uitzondering.

 

Als ik iets retour wil sturen, komen de verzendkosten dan voor eigen rekening?

De verzendkosten van een retournering zijn voor eigen rekening. Als de oorzaak van de retourzending bij MTBGIGANT ligt, bijvoorbeeld een defect of verkeerd product ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice voor een kosteloze verzendlabel.

 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De meest nauwkeurige levertijdindicatie wordt gegeven zodra u het product besteld, dit staat vermeld naast het artikel. Bij een bestelling bestaande uit meerdere artikelen is de levertijd gelijk aan de langste levertijd. Uw bestelling wordt standaard in één levering uitgeleverd, deelleveringen zijn niet mogelijk. Mocht een bepaald product niet voldoende op voorraad zijn, dan krijgt u hier een melding van per e-mail met een voorstel. De status van uw bestelling is tevens inzichtelijk in uw klantaccount. Zodra de bestelling is verzonden ontvangt u van ons een definitieve verzendbevestiging met Track & Trace. Meer informatie over levertijden, klik hier.

 

Ik zoek een artikel welke niet in uw winkel wordt aangeboden, kunnen jullie deze toch leveren?

Mocht u een product niet vinden in onze webshop neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen vervolgens voor u bekijken of we het gewenste product toch kunnen leveren.

  

Hebben jullie ook een fysieke winkel?

Nee, MTBGIGANT is uitsluitend een online winkel, wij hebben geen fysieke winkel of afhaallocatie. Het ter plaatse betalen, kopen, bestellen, bekijken of omruilen van artikelen is niet mogelijk.

  

Is mijn bestelde product ook af te halen?

Dat is mogelijk bij ruim 2000 PostNL-afhaalpunten in Nederland. Er is altijd wel één bij u in de buurt, zoek uw dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt via: https://www.postnl.nl/locatiewijzer/ 

  

Ik heb een artikel proberen te monteren maar het is niet gelukt, nemen jullie het artikel retour?

Nee, wij nemen geen artikelen retour binnen de zichttermijn welke gebruikssporen bevatten of incompleet zijn. U heeft tot 30 dagen na ontvangst van uw product(en) de tijd om uw bestelling te controleren en er voor te kiezen om de koop te annuleren, mits het product compleet, ongebruikt en onbeschadigd is. Eigenlijk zoals u in een winkel ook een product beoordeelt. Deze 30 dagen bedenktijd is een zichttermijn en geen gebruikstermijn! Voor meer informatie en retourprocedure, klik hier.

  

Ik heb per ongeluk het verkeerde product besteld, kan ik dit product terug sturen?

U heeft tot 30 dagen na ontvangst van uw product(en) de tijd om uw bestelling te controleren en er voor te kiezen om de koop te annuleren, mits het product compleet, ongebruikt en onbeschadigd is. Dit kunt u zonder opgave van reden doen. Wij waarderen het echter wel als u een reden opgeeft zodat wij een betere service kunnen aanbieden. Voor meer informatie en retourprocedure, klik hier.

  

Ruilen jullie een artikel om als deze wordt geretourneerd voor een ander artikel, bijvoorbeeld een maatje groter?

Nee, wij hebben er voor gekozen om geen gebruik te maken van ruilen omdat een ruilprocedure vaak een omslachtig proces is met een grote kans op fouten voor zowel de klant als voor ons met vaak een lange doorlooptijd. Het snelste en eenvoudigste is om het verkeerd bestelde artikel te retourneren binnen de bedenktermijn (meer info klik hier) en het juiste / nieuwe artikel te bestellen middels een nieuwe bestelling. Op deze manier heeft u sneller het gewenste product in huis en hoeft u niet te wachten tot wij het product retour hebben. Zodra wij het product retour hebben ontvangt u het aankoopbedrag binnen uiterlijk 5 werkdagen terug op uw rekening. Dit is voor ons en voor u de snelste manier om te ruilen zodat u snel kunt genieten van het juiste artikel.

Voorbeeld:
U heeft een fietsshirt besteld in de maat L en deze blijkt te klein te zijn. U meldt de retournering alvast voor en stuurt het product aan ons retour binnen de bedenktermijn, aanmelden en voorwaarden: klik hier. U besteld in de tussentijd alvast het juiste fietsshirt in de maat XL en heeft deze binnen de aangegeven levertijd in huis en kunt direct genieten van het shirt. Enkele dagen later ontvangen wij uw retournering. Zodra wij de retournering hebben ontvangen storten wij het aankoopbedrag binnen uiterlijk 5 werkdagen terug op uw rekening. Snel en efficiënt omruilen!

  

Wat zijn de voordelen van een MTBGIGANT account?

Door een account aan te maken bij onze winkel, kunt u sneller afrekenen, meerdere adressen opgeven, uw bestellingen bekijken, uitgebreide Track & Trace mogelijkheden, eenvoudig ruilen en retourneren en meer. Maak direct een account aan.

 

Hoe wordt er met mijn persoonlijke gegevens omgegaan?

Uw persoonlijke gegevens zijn veilig. Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens uitsluitend om uw bestelling te versturen en/of om contact met u op te nemen als er enige vertraging of problemen zouden optreden. Meer informatie vindt u in onze Privacy Policy, klik hier.

  

Wat als het bestelde product defect raakt binnen de garantietermijn, krijg ik dan een nieuwe?

Als u de producten onder normale omstandigheden gebruikt waarvoor ze bedoelt zijn, heeft u recht op wettelijke garantie. De garantieperiode is afhankelijk van het product. Indien zich er binnen de garantieperiode gebreken vertonen heeft u recht op reparatie of een vervangend product. Voor meer informatie, garantievoorwaarden en de procedure, klik hier.

 

Ik heb een product bij een andere aanbieder goedkoper gezien, leveren jullie dit product ook voor deze prijs?

Nee, MTBGIGANT werkt met vaste prijzen, over prijzen kan niet onderhandeld worden.